Roline heeft geen angst voor de toekomst omdat God haar altijd bij zal staan

maandag, 17 september, 2012

Hoe ziet u de toekomst?

Ja, ik zie de toekomst, ik ben niet negatief over de toekomst. Ik ben altijd erg positief ingesteld, dat houdt me ook op de been. Ik zing altijd een liedje, wat de toekomst brengt, moge mij geleid des herens hand, moeders laat ik dus de ogen naar het onbekende land. En vanuit mijn geloof, en mijn vaste vertrouwen in mijn schepper en mijn Heer en mijn Heiland, zie ik de toekomst positief. En ook voor mijn moeder.

Wat is uw grootste angst?

Zal ik dat echt eerlijk zeggen? Ik heb geen angst. Het wil me soms overvallen, maar dan zeg ik, dan haal ik dan altijd een tekst uit de bijbel aan hè, de God van Jacob, Isaac en Jacob, de God van Abraham, Isaac en Jacob, die sluimert niet, maar die waakt. En hij is er altijd. En ik denk ook mijn toekomst, is ook verzekerd, want ik ben niet hier om eeuwig te blijven, en mijn moeder ook niet, maar dit is een reis die wij maken, om straks bij hem te mogen zijn. En, ik weet als christen dat hij ons niet een, een, een, hoe zeg je dat, niet een goede reis, maar wel een behouden aankomst. Die reis hier op deze aarde, dat zal niet altijd even makkelijk zijn, maar dat is wel dat vertrouwen dat we moeten hebben, in onze schepper, in onze God. En dat is vanuit mijn christelijk geloof, dat ik echt heb mogen leren, dus ik heb eigenlijk geen angst, voor de toekomst. Ik mag al mijn bekommernissen, en dat staat ook in een psalm, op hem werpen. Ik geef hem alles. Ik geef mijn gezin, mijn kinderen, mijn schoonzonen, mijn kleinkinderen, ik leg ze elke dag voor hem neer. En het staat ook van, elke morgen kom ik voor uw aangezicht, en ik leg ze aan u voor. Ook mijn moeder, in haar hoge ouderdom, en haar leeftijd, en mijn broers en mijn zussen. Dus, in deze wereld, als je echt om je heen kijkt, en dan naar het nieuws luistert, en alles over de ouderen, en de zorg, dat wil je wel angstig maken, maar ik leg het van me af, en ik wil geen angst hebben. Ik wil positief gaan, en ik wil zien, op de dingen die god nog voor mij heeft in dit leven.

Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren

Klik op "ik ga akkoord" om cookies toe te staan.